CTESC
Cercador

Inici > Experiències

SCIAS-Hospital de Barcelona

Experiència de responsabilitat social

Perfil

Tipus d'organització Empresa d'Economia Social
Dimensió Gran (250 treballadors/es o més)
Sector Salut
Tipus d'experiència Econòmica, Mediambiental, Social
puja

Dades de l'empresa

Web de l'empresahttp://www.scias.com/ca
Activitat que desenvolupaServeis i atenció sanitària
Nombre de treballadors/es848 persones treballadores (790 socis/sòcies de treball)
Facturació67.243.147€
puja

Documentació i resum

Documentació Memòria RSE SCIAS - Hospital de BCN 2018 Adobe Acrobat
ResumÀmbit econòmic:
  • El model de gestió econòmica es basa en el seu codi ètic assistencial basat en la forma de gestió en l'atenció a les persones i en la seva relació amb tots els grups d'interès: clients-usuaris-socis de consum, socis de treball, proveïdors i societat en general.
  • Gestiona els aspectes de la Salut i la seguretat laboral a través del Comitè de Seguretat i Salut, del Servei de Prevenció de Riscos Laborals, de les auditories normatives i les internes i altres grups de treball com la comissió d'infeccions, el comitè de residus, etc.
 
Àmbit ambiental:
  • Certificacions ISO a diferents processos: Hostaleria, Atenció a l’usuari, Prevenció, Distribució de Magatzems, Esterilització i Servei de Manteniment.
  • Accions de reducció d’energia i d’estalvi sobre l’enllumenat i noves instal·lacions d’aire acondicionat, entre altres.
  • Utilitza algun dels estàndards de referència per a la integració de la responsabilitat social en la gestió empresarial
Àmbit social:
  • Pla d'Igualtat des de l'any 2010, que fomenta la igualtat d'oportunitats, amb una cultura no discriminatòria entre el personal soci de treball i la conciliació de la vida laboral i familiar (faciliten jubilacions anticipades, possibilitats de reduir jornada per a treballadors +45 anys, facilitat en la realització de canvis interpersonals i en la realització fraccionada de les vacances).
  • Acompliment de la LISMI, amb persones amb algun tipus de discapacitat i amb col·laboració amb CET’s en les tasques de manteniment del jardí i neteja de zones no assistencials, destrucció confidencial de documentació, aprovisionament de material informàtic,  d'aliments i d’objectes de regal en venda per a la botiga de l'Hospital i confecció de les Nadales institucionals.
  • Servei d'atenció al personal que dóna resposta directa i de forma individualitzada a les consultes d'àmbit laboral. I un Consell Social que canalitza els assumptes col·lectius.
  • Durant el 2018 s'han realitzat  4.134 hores de formació.
puja
Generalitat de Catalunya
© Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya | Diputació, 284 · 08009 Barcelona [>]
Tel.: 93 270 17 80 | Fax: 93 270 17 82 | ctesc@gencat.cat