Saltar al contingut principal
Consell de Treball,
Econòmic i Social de Catalunya
Logo del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya

Inici > Documents > Dictàmens > 2023 > Dictamen 12/2023

Dictamen 12/2023

sobre el Projecte de decret sobre la comercialització dels productes pesquers

Text complet del dictamen PDF

Òrgan d’aprovació
Ple
Data d’aprovació
26/09/2023
Aprovació
29 a favor, 0 en contra, 0 abstencions.
Vots particulars
Observacions generals
2
Observacions a l’articulat
5

Grau d'acceptació

Norma aprovada: Decret 51/2024, de 5 de març, sobre la comercialització dels productes pesquers.

Observacions de modificació o addició al text
Proposades*
4
Acceptades pel Govern
3,0
Variacions al Parlament
No escau
Acceptació
75%
Comentaris
El Govern ha acceptat les observacions referides a qüestions formals de la norma.

(*) Només es comptabilitzen les que fan referència a fragments de la norma finalment publicada, o a supressions proposades i aplicades

Resum

El CTESC considera que el distintiu voluntari de “peix de llotja” i de “venda de proximitat” podria no ser del tot eficaç si la mesura no va acompanyada d’un control de l’Administració per evitar-ne un ús fraudulent.

El CTESC considera que l’etiquetat identificatiu i tot allò relatiu a la traçabilitat ha de tenir el mateix nivell d’exigència en el cas de les empreses importadores de productes procedents de països tercers que en el cas de productes procedents de l’àmbit nacional.

En relació amb la venda directa a la persona compradora, el CTESC considera que la norma hauria de concretar com es controlarà el compliment de la prohibició de venda directa a la restauració, peixateries o qualsevol altra persona operadora de la cadena alimentària, el pes per persona i la traçabilitat del producte.

El CTESC considera que, en la modificació que es fa a l’article 25.1 del Decret 109/1995, de 24 de març, de regulació de la pesca recreativa, és excessiu el límit establert per les captures permeses per llicència i dia i proposa que es rebaixin a la meitat en els tres supòsits definits a la norma.

Darrera actualització: 05/07/2024