Inici > Documents > Dictàmens > 2014 > Dictamen 33/2014
Dictamen 33/2014
sobre l'Avantprojecte de llei de mesures fiscals, financeres i administratives per l'any 2015
Grau d'acceptació
Norma aprovada: Llei 3/2015, de l'11 de març, de mesures fiscals, financeres i administratives
(*) Només es comptabilitzen les que fan referència a fragments de la norma finalment publicada, o a supressions proposades i aplicades
Resum
El CTESC considera que el Govern hauria d’emprar vies ordinàries per a les modificacions normatives que no guarden una relació directa amb els pressupostos de la Generalitat enlloc de tramitar-les a través de la Llei de mesures fiscals, financeres i administratives.
El CTESC considera adequada la nova definició de deixalleria, molt més propera als usos reals i al seu potencial servei a la societat. Així mateix, considera que abans de proposar nous increments del cànon de residus caldria valorar els seus efectes ambientals en relació amb l’objectiu ambiental que persegueix.
El CTESC considera adequades les bonificacions proposades per les taxes pels serveis de l’Agència de Residus de Catalunya tramitades per mitjans electrònics així com la nova regulació de l’enllumenament per a la protecció de medi nocturn i la inclusió d’un termini indicatiu per als règims d’autocontrols periòdics de les activitats incloses a l’annex III de la Llei 20/2009. Així mateix, considera adequat incloure les activitats relacionades amb les tècniques de fracturació hidràulica a l’annex I.2.a) de la llei 20/2009.
El CTESC considera que després de quinze anys de la promulgació de la Llei 7/1999, de 30 de juliol, del Centre de la Propietat Forestal, no s’ha acomplert l’objectiu de dotar els silvicultors d’un organisme d’administració pròpia en no haver convocat les eleccions per a l’elecció del nou Consell Rector, motiu pel qual proposa que el departament competent en matèria forestal recuperi transitòriament el conjunt de funcions de gestió pública atribuïdes fins ara al Consell Rector del Centre de la Propietat Forestal fins que es reformuli l’esmentada Llei.
Entre les observacions a l’articulat destaquen les que proposen eliminar diverses de les modificacions que l’Avantprojecte de llei fa a les lleis 8/2007 i 15/1990 en relació amb l’àmbit sanitari.
Vots particulars
Foment i Fepime presenten un vot particular per fer constar l’oposició a l’observació general vuitena i a les observacions a l’articulat que se’n deriven, relatives al Centre de la Propietat Forestal. Així mateix, en el vot particular recomana que a l’article 61.4 de l’Avantprojecte de llei se substitueixi la referència a “organitzacions de propietaris forestals” per “organitzacions agràries representatives de propietaris forestals en l’àmbit de Catalunya”.
JARC presenta un vot particular per fer constar que, si bé dóna suport al Dictamen aprovat, no comparteix ni les noves taxes ni l’increment de les existents que preveu l’Avantprojecte i més quan no hi ha hagut una veritable racionalització del procediment ni dels costos que l’Administració ha d’assumir per l’excés burocràtic que finalment s’acaba traslladant als productors. PIMEC s’adhereix al vot particular formulat per JARC.
Darrera actualització: 05/07/2024