Inici > Documents > Dictàmens > 2023 > Dictamen 17/2023
Dictamen 17/2023
sobre l'Avantprojecte de llei de modificació de la Llei 18/2017, de l'1 d'agost, de comerç, serveis i fires i del Decret llei 1/2009, del 22 de desembre, d'ordenació dels equipaments comercials
Grau d'acceptació
Norma aprovada pel Govern: Projecte de llei per a la modificació de la Llei 18/2017, de l’1 d’agost, de comerç, serveis i fires, i del Decret llei 1/2009, del 22 de desembre, d’ordenació dels equipaments comercials
(*) Només es comptabilitzen les que fan referència a fragments de la norma finalment publicada, o a supressions proposades i aplicades
Resum
En la norma es regula la botiga fosca que és l’establiment on es preparen les comandes de compra a distància i es distribueixen al destinatari final. El CTESC recomana que no tinguin la consideració de botiga fosca els espais, localitzacions, establiments o equipaments que donen servei al canal online de les empreses que operen principalment en format de venda presencial. També recomana incloure a la norma que, en la mesura del possible, i ja sigui en interiors o en exteriors, les botigues fosques haurien de disposar d’una zona específica d’espera per als vehicles que realitzen el repartiment al destinatari final.
El CTESC sol·licita que, quan es regula la implantació dels mitjans i grans establiments comercials fora de la trama urbana consolidada, s’elimini el requisit que l’emplaçament no pugui estar separat de la trama urbana consolidada per cap barrera física no permeable significativa.
Els aparcaments d’intercanvi modal de l’àmbit del sistema tarifari integrat de l’ATM de Barcelona poden disposar d’un establiment comercial. El CTESC considera que aquests establiments haurien de tenir un màxim de 300 metres quadrats, enlloc dels 500 proposats en la norma, a fi de facilitar l’obertura del comerç de proximitat.
La UGT ha presentat un vot particular en el qual manifesta les seves discrepàncies sobre les observacions aprovades pel CTESC en relació amb la botiga fosca, ja que consideren que amb les modificacions proposades no es protegeixen els drets de les persones repartidores.
Darrera actualització: 05/07/2024