Inici > Serveis > L'Observatori de l'RSE > Experiències anteriors > Museu Nacional d'Art de Catalunya
Museu Nacional d'Art de Catalunya
Experiència de responsabilitat social
Perfil
Tipus d'organització
Administració Pública
Dimensió
Mitjana (de 50 a 249 treballadors/es)
Sector
Serveis
Tipus d'experiència
Econòmica, Mediambiental, Social
Dades de l'empresa
Web de l'empresa
Activitat que desenvolupa
Museu d'art
Nombre de treballadors/es
133 persones treballadores
Facturació
16.262.378 €
Documentació i resum
Àmbit econòmic:
- Disposen d’un Codi ètic i d’una política pròpia d’RS alineada amb l’Estratègia del Museu (un dels seus objectius és també la promoció de l’RS).
- Disposen del certificat de responsabilitat social (IQNet SR 10) des de l’any 2013 (1a institució cultural, pública i museu de l’Estat espanyol a obtenir-la.
- Promoció del desenvolupament local: 90% dels seus proveïdors són locals (província de Bcn).
- Gestió del capital: exercici de transparència publicant el seu Informe d’auditoria de comptes anuals amb el detall de la seva informació econòmica-financera.
Àmbit ambiental:
- Implantat un sistema de gestió ambiental que permet desenvolupar l’activitat del museu amb el màxim de respecte per l’entorn i minimitzar l’impacte.
- Implementació de diverses mesures per a l'estalvi energètic: instal·lació sistemes de doble descàrrega, sensors d’humitat, etc.
- Disposen d’una declaració ambiental que recull diagnosi i pla d’acció anual basada en la difusió ambiental, prevenció contaminació i millora contínua d’acord amb la norma ISO 14.001 i Reglament Europeu EMAS.
- L'any 2021 el 45,4% dels residus van ser segregats per al seu reciclatge.
Àmbit social:
- Implementació de diverses accions per a la millora de l’ambient de treball: política de RRHH que fomenti la participació, conciliació i desenvolupament personal; pla de formació alineat amb els objectius estratègics, organització trobada El Museu Nacional en Família on van participar només treballadors/es, fills i nets, etc. El 100 % de la plantilla va rebre formació. La despesa mitjana va ser de 14,50 i de 30 hores per persona el 2021.
- Desenvolupament del compromís del museu amb la societat amb la implementació de diverses accions: El Museu és teu (projecte per arribar a nous col·lectius, com els de situació de risc), Museu Espai Comú d’Integració o Apropa Cultura (projectes comunitaris per arribar a la població més desafavorida).
- Millorar l’accessibilitat del museu, també, per a persones amb discapacitats auditives o visuals.
- Promoció de l’entrada social per a col·lectius específics (majors de 65 anys, menors 16 anys, estudiants, famílies, aturats i pensionistes).
- Col·laboracions amb universitats mitjançant màsters i altres activitats, oferta de noves places per estudiants en pràctiques, però també, amb altres institucions del sector.