Inici > Serveis > L'Observatori de l'RSE > Experiències anteriors > Unió de Mútues
Unió de Mútues
Experiència de responsabilitat social
Perfil
Tipus d'organització
Entitat sense ànim de lucre
Dimensió
Gran (250 treballadors/es o més)
Sector
Serveis
Tipus d'experiència
Econòmica, Mediambiental, Social
Dades de l'empresa
Web de l'empresa
Activitat que desenvolupa
Serveis de gestió de la Seguretat Social
Nombre de treballadors/es
641 persones treballadores
Facturació
440.861.304,15 euros
Documentació i resum
Memòria d'RSE Unió de Mútues 2020
Àmbit econòmic
- UM disposa d'un document pel qual els proveïdors han de declarar-se coneixedors del Codi Ètic i de Conducta de la Mútua i assumeixen una sèrie d'obligacions d'acord amb el seu esperit. Tenen una part important de proveïdors de licitació pública i publiquen la informació dels contractes als diferents portals de transparència existents a cada comunitat.
Àmbit ambiental
- Disposen d’un Pla de gestió mediambiental 2019 amb mesures per mitigar i reduir l'impacte mediambiental. A més, la seva gestió mediambiental de tots els seus centres es realitza d'acord amb la norma ISO 14001: 2004.
- Pel que fa a l'estalvi energètic i reducció del consum de recursos naturals, UM ha adoptat mesures diverses mesures per millorar l'eficiència energètica a la instal·lació elèctrica i a les instal·lacions de climatització.
- Monitoritzen l’evolució del consum de materials d’oficina (tòner, paper, etc.) i sanitari per tal de reduir-ne el consum.
- UM ha reduït les emissions de gasos d'efecte hivernacle i disposen del segell "Calculo i redueixo" del Ministeri per a la Transició Ecològica, inscrit en el Registre de la Petjada de Carboni. L'any 2020 van disminuir el 2,38% les emissions de GEH.
Àmbit laboral i social
- UM està certificada pel Model d’Empresa Saludable d’AENOR que incorpora un concepte de salut integral, entès (seguint l'OMS) com "l'estat de complet benestar físic, psicològic i social, i no només l'absència de malaltia". Aquesta bona pràctica va ser seleccionada com a finalista de la segona edició dels guardons a les millors pràctiques de el sector de la PRL.
- També fan cursos de formació i sensibilització sobre PRL als seus treballadors/es. Durant el 2020 es van realitzar 30 jornades formatives internes, amb una duració mitjana de 2,8 hores.
- Realitzen enquesta d’opinió habitualment i es reporten els resultats. Tenen un portal del treballador/a, una bústia "GesBuzón" per a suggeriments, reclamacions, etc.; reunions individuals, d’equip, etc. És una comunicació horitzontal i vertical. També ofereixen un servei de recolzament psicosocial.