Inici > Serveis > L'Observatori de l'RSE > Experiències > Delta, SCCL
Delta, SCCL
Experiència de responsabilitat social
Perfil
Tipus d'organització
Empresa d'Economia Social
Dimensió
Petita (entre 10 i 49 treballadors/es)
Sector
Serveis
Tipus d'experiència
Econòmica, Mediambiental, Social
Dades de l'empresa
Web de l'empresa
Activitat que desenvolupa
Serveis per al desenvolupament infantil
Sector i subsector
Serveis d'atenció als infants i llurs famílies
Nombre de treballadors/es
13 persones treballadores
Estructura de la propietat
Societat cooperativa
Documentació i resum
Àmbit econòmic:
- Els continguts de la memòria s’han elaborat aplicant els criteris que determinen les directrius del Global Reporting Initiative (GRI) de la Guia G4, seguint els principis específics de materialitat, participació dels grups d’interès, context de sostenibilitat i exhaustivitat.
Àmbit ambiental:
Les principals mesures emprades han estat:
- Reduir l’ús de paper imprès en favor de sistemes informàtics de gestió de la informació.
- Reutilitzar el material i productes que, un cop finalitzada la seva vida útil, es fan servir amb unes altres funcions i utilitats (paper imprès, pots, recipients, caixes, teles, diaris, etc.)
- Reciclar els residus generats, malgrat que la l’activitat productiva pràcticament no en genera, per tant, l’impacte ambiental és molt limitat.
- Altres bones pràctiques com a mesura de conservació i de reducció de consum d’energia elèctrica i aigua: llums de baix consum, tancament d’ordinadors un cop finalitzada la jornada laboral, etc. S’ha realitzat una auditoria energètica amb la cooperativa de segon grau UNI.CO. Sccl, especialista en eficiència energètica i energies renovables, per tal d’impulsar les accions concretes que permetin la reducció del consum elèctric actual i les emissions de CO2 a l’atmosfera.
Àmbit social
- Seminaris d'Atenció als infants amb necessitats eductives especials i les seves famílies.
- Així mateix es continua en la mateixa línia de col·laboració amb altres cooperatives i entitats d’economia social del sector, cercant polítiques de promoció, de formació o de treball conjunt.
- Alineada amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible, fomenta una gestió transparent basada en els principis d’eficiència i compromís social. Considera les persones com l’actiu més important de l’organització i es troba fermament compromesa amb la igualtat d’oportunitats. En l’actualitat, forma part d’una xarxa de cooperació permanent amb entitats territorials i cooperatives d’arreu de Catalunya.