Inici > Serveis > L'Observatori de l'RSE > Experiències > Central Borne
Central Borne
Experiència de responsabilitat social
Perfil
Tipus d'organització
Empresa
Dimensió
Petita (entre 10 i 49 treballadors/es)
Sector
Alimentació
Tipus d'experiència
Econòmica, Mediambiental, Social
Dades de l'empresa
Web de l'empresa
Activitat que desenvolupa
Serveis d’alimentació i ofereix subministrament a professionals del sector
Nombre de treballadors/es
39 persones treballadores
Documentació i resum
Resum
Memòria RSE Central Borne 2021
Àmbit econòmic
- Des de fa diversos anys col·laboren amb empreses proveïdores que desenvolupen projectes socials amb l'objectiu d'ajudar al benestar social de col·lectius desfavorits. Per exemple, compren productes a La Fageda, Espigoladors, Intermón Oxfam, Robin Good, etc.
- Prioritzen empreses proveïdores locals (un 58% de les empreses proveïdores són locals).
Àmbit mediambiental
Al 2021 van centrar la seva política ambiental en:- Reduir el malbaratament alimentari: optimitzen el pla de menús de la clientela per no generar minves ni malbaratament alimentari.
- Pel que fa al reciclatge, han posat en marxa una campanya de sensibilització. Col·laboren amb l'empresa ecologic.eco per a la recollida i reciclatge de productes com tòners, aparells electrònics, paper i cartró. També han limitat el consum de paper, durant el 2021 van estalviar més de 230 kg en paper, digitalitzant processos interns i establint la signatura digital en els contractes laborals, nòmines, factures digitals i licitacions amb les administracions públiques.
- Reducció del consum de plàstic: seguint la normativa europea de reducció d'envasos de plàstic d'un sol ús, incorporen un catàleg de productes fabricats amb materials compostables.
- Reducció del consum energètic: l'oficina de Central Borne està situada a l'Edifici Il·lumina d'Esplugues de Llobregat. L’edifici està dotat d'unes instal·lacions que milloren l'eficiència energètica.
- Menor petjada de carboni: conducció eficient transportant tots els productes en un mateix vehicle i en un sol trajecte. Aquest any han treballat amb un camió híbrid i un altre de gas GNC, la resta de la flota té una antiguitat de menys de 3 anys, el 90% segueix la normativa Euro-6.
Àmbit laboral i social
- Conciliació vida personal i professional: han adoptat mesures per poder conciliar la vida laboral i familiar segons les necessitats de cada persona treballadora.
- Pel que fa a la formació, han realitzat diversos cursos d'idiomes, Office, i de funcionament intern. Es comprometen a seguir potenciant la formació realitzant un calendari de formacions i objectius de cara al proper any.
- La plantilla pot gaudir d'un gimnàs totalment gratuït a les instal·lacions.
- Han definit un Pla d'igualtat (2021- 2025), amb sistemes d'avaluació i seguiment per part de la comissió negociadora de l'empresa.
- Han creat el Punt Solidari, que és un servei que es presta en conveni entre l'Ajuntament, la Creu Roja i Càritas.
- El 2020 van començar a col·laborar amb la Fundació Comtal, que treballa per a l'educació i la inserció social d'infants, adolescents i joves en situació de risc social.
- També col·laboraren amb programes formatius i educatius. Durant el 2021 van contractar amb persones del CIRE amb l'objectiu de potenciar la reinserció laboral d'aquest col·lectiu.
- Compren a la fundació Espigoladors que lluita contra les pèrdues i el malbaratament alimentari, donen una segona oportunitat a fruites i verdures diferents i imperfectes.
- Entre altres entitats, treballen amb Robin Good amb els seus productes artesans i de proximitat, elaborats per persones amb risc d'exclusió social.