Saltar al contingut principal
Consell de Treball,
Econòmic i Social de Catalunya
Logo del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya

Inici > Serveis > L'Observatori de l'RSE > Experiències > Central Borne

Central Borne

Experiència de responsabilitat social

Perfil

Tipus d'organització

Empresa

Dimensió

Petita (entre 10 i 49 treballadors/es)

Sector

Alimentació

Tipus d'experiència

Econòmica, Mediambiental, Social

Dades de l'empresa

Web de l'empresa

Accés al web

Activitat que desenvolupa

Serveis d’alimentació i ofereix subministrament a professionals del sector

Nombre de treballadors/es

39 persones treballadores

Documentació i resum

Resum

Memòria RSE Central Borne 2021

Àmbit econòmic

  • Des de fa diversos anys col·laboren amb empreses proveïdores que desenvolupen projectes socials amb l'objectiu d'ajudar al benestar social de col·lectius desfavorits. Per exemple, compren productes a La Fageda, Espigoladors, Intermón Oxfam, Robin Good, etc.
  • Prioritzen empreses proveïdores locals (un 58% de les  empreses proveïdores són locals).

Àmbit mediambiental

Al 2021 van centrar la seva política ambiental en:
  • Reduir el malbaratament alimentari: optimitzen el pla de menús de la clientela per no generar minves ni malbaratament alimentari.
  • Pel que fa al reciclatge, han posat en marxa una campanya de sensibilització. Col·laboren amb l'empresa ecologic.eco per a la recollida i reciclatge de productes com tòners, aparells electrònics, paper i cartró. També han limitat el consum de paper, durant el 2021 van estalviar més de 230 kg en paper, digitalitzant processos interns i establint la signatura digital en els contractes laborals, nòmines, factures digitals i licitacions amb les administracions públiques.
  • Reducció del consum de plàstic: seguint la normativa europea de reducció d'envasos de plàstic d'un sol ús, incorporen un catàleg de productes fabricats amb materials compostables.
  • Reducció del consum energètic: l'oficina de Central Borne està situada a l'Edifici Il·lumina d'Esplugues de Llobregat. L’edifici està dotat d'unes instal·lacions que milloren l'eficiència energètica.
  • Menor petjada de carboni: conducció eficient transportant tots els productes en un mateix vehicle i en un sol trajecte. Aquest any han treballat amb un camió híbrid i un altre de gas GNC, la resta de la flota té una antiguitat de menys de 3 anys, el 90% segueix la normativa Euro-6.

Àmbit laboral i social

  • Conciliació vida personal i professional: han adoptat mesures per poder conciliar la vida laboral i familiar segons les necessitats de cada persona treballadora.
  • Pel que fa a la formació, han realitzat diversos cursos d'idiomes, Office, i de funcionament intern. Es comprometen a seguir potenciant la formació realitzant un calendari de formacions i objectius de cara al proper any.
  • La plantilla pot gaudir d'un gimnàs totalment gratuït a les instal·lacions.
  • Han definit un Pla d'igualtat (2021- 2025), amb sistemes d'avaluació i seguiment per part de la comissió negociadora de l'empresa.
  • Han creat el Punt Solidari, que és un servei que es presta en conveni entre l'Ajuntament, la Creu Roja i Càritas.
  • El 2020 van començar a col·laborar amb la Fundació Comtal, que treballa per a l'educació i la inserció social d'infants, adolescents i joves en situació de risc social.
  • També col·laboraren amb programes formatius i educatius. Durant el 2021 van contractar amb persones del CIRE amb l'objectiu de potenciar la reinserció laboral d'aquest col·lectiu.
  • Compren a la  fundació Espigoladors que lluita contra les pèrdues i el malbaratament alimentari, donen una segona oportunitat a fruites i verdures diferents i imperfectes.
  • Entre altres entitats, treballen amb Robin Good amb els seus productes artesans i de proximitat, elaborats per persones amb risc d'exclusió social.