Inici > Serveis > L'Observatori de l'RSE > Experiències anteriors > Grupo Menarini
Grupo Menarini
Experiència de responsabilitat social
Perfil
Tipus d'organització
Empresa
Dimensió
Gran (250 treballadors/es o més)
Sector
Farmacèutic
Tipus d'experiència
Econòmica, Mediambiental, Social
Dades de l'empresa
Web de l'empresa
Activitat que desenvolupa
Desenvolupament, comercialització i fabricació de productes farmacèutics
Nombre de treballadors/es
552 persones
Facturació
15,8 M €
Documentació i resum
Informe de progrés Grup Menarini 2021
Àmbit de bon govern
- Ha identificat els seus grups d’interès i ha prioritzat els seus temes materials.
- Promou els valors, l'ètica en els negocis i la protecció dels drets socials. Per això, ha dut a terme una campanya de comunicació a través de correu electrònic per comunicar als grups d’interès la rellevància de la consideració d'aspectes ASG (ambientals, socials i de governança) en la gestió dels riscos.
- Té un comitè de responsabilitat social corporativa format per 6 persones: 3 homes i 3 dones.
- Està compromesa amb l'Agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible.
- Està adherida al Pacte Mundial de les Nacions Unides.
Àmbit ambiental
- Anualment, elabora la Declaració Ambiental, que es realitza tenint en compte els requisits establerts en la norma UNEIX-EN ISO14001 de Sistemes de Gestió Ambiental i el Reglament de la Unió Europea 1221/2009 d'Ecogestió i Ecoauditoria (EMAS). A més és verificada per una entitat independent.
- Ha reduït la generació de residus de plàstic, del consum elèctric i les emissions de CO2.
- Realització de campanyes i sensibilització al personal per fomentar la seva implicació en la cura del medi ambient.
- L'any 2021, el 63% dels residus totals generats s'han tractat a través d'operacions d'avaluació (codi R), orientats a una possible recuperació, regeneració, reutilització, reciclatge o qualsevol altra utilització del residu.
Àmbit laboral i social
- El 98% de la plantilla té contracte indefinit. Fomenta la conciliació laboral i la vida privada millorant permisos.
- Té una política de desconnexió digital que reconeix els temps de descans legal del personal.
- Ofereix beneficis socials com servei de restauració a preu reduït i pòlissa d'assegurança, i contribueix a pagar els costos educatius dels fills de la plantilla amb l'objectiu que puguin assolir el nivell formatiu més alt possible.
- Aposta pel talent jove i té programes de pràctiques que ofereixen al jovent una primera oportunitat professional.
- Ha creat un comitè de seguiment de la COVID-19 amb la finalitat de protegir i garantir la seguretat del personal i les seves famílies.
- Té el compromís amb la comunitat de reduir la bretxa digital en el marc de la salut amb el seu projecte #sherpas20.
- Amb l’objectiu de donar visibilitat i sensibilitzar sobre les dones en la ciència, promou la iniciativa #100tifiques.