Inici > Serveis > L'Observatori de l'RSE > Experiències > Condorchem Envitech, SL
Condorchem Envitech, SL
Experiència de responsabilitat social
Perfil
Tipus d'organització
Empresa
Dimensió
Petita (entre 10 i 49 treballadors/es)
Sector
Industrial
Tipus d'experiència
Econòmica, Mediambiental, Social
Dades de l'empresa
Web de l'empresa
Activitat que desenvolupa
Tractament d'aigües residuals
Nombre de treballadors/es
17 persones treballadores
Facturació
24 milions d'euros
Documentació i resum
Resum
Àmbit econòmic
- Esmenten que tenen un Pla estratègic, i un Codi ètic i de Conducta, que és d’aplicació a totes les activitats de Condorchem i vincula a tot el personal. Dins del codi apareix la política anticorrupció i les relacions amb clients i proveïdors de transparència.
- Pel que fa als sistemes de gestió: estan certificats en qualitat des del 2004 i la mediambiental i de seguretat i salut laboral des del 2008. OHSAS 18001, ISOS 9001 i 14001. Han desenvolupat un sistema de gestió I+D+I sota la norma UNE 166002:2014.
Àmbit ambiental
- Impulsen la sensibilització mediambiental a nivell intern. I treballen per a millorar l’impacte mediambiental amb els projectes de tractament d’aigües i emissions de d’aire.
- A nivell intern s’han facilitat punts verds de recollida i s’ha informat a tot el personal via correu electrònic de la situació de cada punt i del tipus de material a reciclar, com paper, cartó, plàstic, piles i tòners.
- Disposa d’una persona responsable per a sensibilitzar la plantilla sobre el bon ús dels punts verds, el control i registre de la gestió´ dels residus perillosos i no perillosos, així como l’elaboració i presentació de la Declaració anual de Residus i Envasos.
- Fan seguiment del consum d’aigua i dels residus generats.
- El paper utilitzat es recicla a través de un gestor a autoritzat.
Àmbit social
- Conciliació de la vida personal i laboral. Disposen d'un horari flexible d’entrada i sortida. També tenen diverses eines de conciliació laboral i familiar.
- Disposen d’una persona representant dels treballadores, elegida de forma democràtica, amb la qual fan reunions periòdiques per a conèixer les inquietuds del personal i es proposen accions de millora laboral a la direcció.
- En matèria de Prevenció de Riscos Laborals, manté un control dels accidents i incidents laborals produïts a través d’un índex de gravetat.
- A nivell de formació interna, realitzen formació continuada per a totes les persones treballadores. Un 100% rep formació referent al seu lloc de treball. Durant l'any 2020, el mitjana d'hores de formació ha estat de 27.8 hores/persona.
- En quant a comunicació i participació, tenen el manual de benvinguda i es fa una formació i informació inicial on s’abarquen tots els principis d’RSE.
- S'ha seguit col·laborant amb UNICEF i participen de forma activa amb l’Associació del Banc d’Energia, organització que treballa per a promoure l'estalvi i l’eficiència energètica en benefici dels que es troben en situació de vulnerabilitat energètica.