Inici > Serveis > L'Observatori de l'RSE > Experiències > Badalona Serveis Assistencials, SA
Badalona Serveis Assistencials, SA
Experiència de responsabilitat social
Perfil
Tipus d'organització
Corporació de dret públic
Dimensió
Gran (250 treballadors/es o més)
Sector
Serveis
Tipus d'experiència
Econòmica, Mediambiental, Social
Dades de l'empresa
Web de l'empresa
Activitat que desenvolupa
Prestació de serveis integrals de salut i socials
Nombre de treballadors/es
1.193 persones treballadores
Documentació i resum
Àmbit de bon govern
- Comuniquen el compromís per part de la direcció en avançar en l'RS (carta de renovació del compromís).
- Disposen d’una pàgina web actualitzada amb un Portal de transparència on presenten de forma clara i accessible la informació econòmica.
- Estableixen mecanismes participatius i consultius a través de la pàgina web i de les xarxes socials. Hi ha un formulari d’accés a la informació pública que consta al Portal de transparència, i adreces de correu electrònic per donar la opinió o sol·licitar participació.
- Tenen un codi de conducta des del 2016 i un comitè d’ètica assistencial.
- L’empresa disposa d’una Comissió de Compres; els concursos es publiquen; disposen de polítiques d’anticorrupció i es fan auditories.
- L'organització està subjecta a allò que disposa la Llei de Contractes del Sector Públic, per la qual cosa aplica als seus procediments de compra els principis generals de la contractació pública, transparència, igualtat i no discriminació, lliure competència, proporcionalitat, integritat, confidencialitat, ús eficient dels recursos públics, i incorporació de criteris socials, mediambientals i d’innovació.
Àmbit econòmic i laboral
- Tenen un Comitè de Recerca amb representants dels diferents àmbits de l’organització (atenció primària, atenció especialitzada, atenció intermèdia, salut mental i addiccions), que avaluen els projectes d’investigació amb la finalitat d’assessorar en la metodologia de recerca, promoure la cultura de la investigació i difondre les activitats científiques.
- Estableix convenis de col·laboració amb entitats, universitats i empreses per millorar la salut i la qualitat de vida de les persones.
- Forma part del Grup Promotor de Responsabilitat Social del Consorci Social i de Salut de Catalunya.
- Realitza compra de productes i serveis d’economia social i solidària, amb entitats com CET’s.
- Fa ús de material reciclable i tenen en compte productes de proximitat i utilitzen productes de temporada. També promouen productes amb menor embalatge i potencien els productes a granel.
- Tenen un Comissió específica en polítiques de conciliació (flexibilitat horària; reducció de jornada; excedències per diferents conceptes, permisos de paternitat, teletreball, permisos especials per 25 anys a l’empresa, etc).
- Amb caràcter bianual s’estableix el Pla de Formació per a les persones treballadores i es fan enquestes de satisfacció de les activitats formatives.
- Hi ha una Àrea de Medicina del Treball que té com a finalitat detectar precoçment alteracions de salut individuals i col·lectives dels treballadors de BSA per tal de millorar-ne la salut i identificar possibles factors de risc presents en el lloc de treball que podrien afectar la seva salut.
- L'organització té en compte l'accessibilitat de les persones discapacitades en els processos de selecció, contractació i formació.
Àmbit mediambiental
- Hi ha una Comissió de Medi Ambient formada per diverses persones en representació dels àmbits de l’organització per dur a terme la política de medi ambient, l’optimització de recursos, les energies netes, la gestió de residus, la reducció d’emissions de CO2, el consum responsable i l’economia circular.
- Hi ha una Comissió de Medi Ambient formada per diverses persones en representació dels àmbits de l’organització per dur a terme la política de medi ambient, l’optimització de recursos, les energies netes, la gestió de residus, la reducció d’emissions de CO2, el consum responsable i l’economia circular.
- Instal·lació de 266 plaques fotovoltaiques el 2019 al Centre Socio-Sanitari El Carme. Així mateix, s'han instal·lat sensors de persones i control horari de funcionament de les instal·lacions per gestionar l’estalvi d’energia.
- Es van incorporar 2 nous vehicles elèctrics per al Servei d' Atenció a Domicili (total 6 unitats al 2020).
- S’ha fet una implantació progressiva del sistema d’enllumenat LED i s’han instal·lat contenidors de piles als centres de treball.
- La gestió de residus es porta a terme per empreses especialitzades segons els tipus.
- S’han iniciat actuacions d'economia circular com per exemple l'ús de 496 impressores de segona mà i 558 tòners reciclats.
Àmbit social
- S'han organitzat actuacions relacionades amb Dies Mundials vinculats amb salut instal·lant punts informatius als centres.
- Tenen oberts diversos canals per a la participació ciutadana (interna y externa) i el 2020 es va obrir Telegram també.
- S'ha signat un conveni en matèria de salut mental amb ActivamentMent Catalunya i es va desplegar el projecte de formació de joves i salut mental, en col·laboració amb diverses entitats, per promoure la formació acadèmica i reinserció formativa dels joves que han viscut malaltia mental.
- S’ha donat continuïtat a la col·laboració amb la Fundació Yamuna per a fomentar l’educació de qualitat als infants en un centre educatiu de Madagascar, en condicions d’igualtat de gènere i promovent la participació activa dels familiars.
- Un total 6 centres d'atenció primària han organitzat tallers d'activitat comunitària com tallers de Massatge Infantil; de Benestar Emocional; de cuidadors informals; de primers auxilis per a professors de centres educatius, etc.
- L’empresa contracta serveis a centres especials de treball de manteniment, jardineria i bugaderia.