Saltar al contingut principal
Consell de Treball,
Econòmic i Social de Catalunya
Logo del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya

Inici > Serveis > L'Observatori de l'RSE > Experiències anteriors > Teterum

Teterum

Experiència de responsabilitat social

Perfil

Tipus d'organització

Empresa

Dimensió

Micro (menys de 10 treballadors/es)

Sector

Alimentació

Tipus d'experiència

Econòmica, Mediambiental, Social

Dades de l'empresa

Web de l'empresa

Accés al web

Activitat que desenvolupa

Empresa de distribució de te

Nombre de treballadors/es

4 persones treballdores

Documentació i resum

Resum

Apartat web RSE Teterum

Àmbit de bon govern

  • Disposa de diferents apartats sobre responsabilitat social i d’un apartat específic al seu web sobre transparència on expliquen la seva política de seguretat i transparència com empresa. Posen l’accent en la qualitat del producte i informen de les preguntes que la clientela hauria de fer-se abans de comprar qualsevol te per assegurar que és idoni des del punt de vista alimentari, sanitari i del propi etiquetat.
  • Utilitzen el model de B Corp (Benefit Corporation) que avalua la sostenibilitat organitzativa i en mesura l’impacte. Actualment compten amb una puntuació de 87,9/200 i han avaluat les àrees de governança, clientela, medi ambient i comunitat.

Àmbit econòmic

  • Disposa del segell de Petjada fiscal que atorga la fundació Knowcosters, que ha incorporat al web corporatiu per informar d’on paga els seus impostos de comerç en línia, així la clientela pot saber com contribueixen al benestar del país on viuen.
  • Disposa de certificats de compra ètica i certificats ecològics atès que venen tes etiquetats com a ecològics. Per reglament, tenen l’obligació de poder presentar el certificat del procés dut a terme a la plantació i preparació del producte base i manipulat.
  • Màrqueting responsable: es defineix com una empresa social que segueix el model Tripple Bottomline o Tripple P perquè és una organització que contribueix a aquestes tres àmbits: People, Planet, Profit.

Àmbit mediambiental

  • Els seus tes provenen de plantacions certificades i compromeses tant ecològicament com amb les condicions laborals de les persones que treballen les terres.
  • Intenta reduir al màxim la seva petjada mediambiental a través del transport. Des de 2021 treballa amb Koiki (empresa de transport sostenible i inclusió social) que, a banda de contractar persones en risc d’exclusió laboral, fa l’últim quilòmetre a peu; ha implementat els punts de recollida perquè les persones usuàries decideixen el lloc més a prop de casa seva; i ha signat el compromís d’arribar a zero emissions en 2025.
  • L’any 2019 va calcular el seu impacte mediambiental negatiu amb els enviaments de les seves comandes. Com a resultat, el calculador els va indicar la quantitat de CO2 que havia de compensar i en aquesta ocasió ha invertit en un projecte de conservació d’arbres a l’Amazones.

Àmbit laboral i social

  • Creu i treballa per aconseguir la igualtat d’oportunitats i no discriminació, i impulsa el desenvolupament del capital humà de les persones amb discapacitat física o intel·lectual, assegurant la seva ocupabilitat i desenvolupament professional.
  • Dedica un espai important al seu web per explicar les habilitats i les capacitats de totes les persones que integren la seva plantilla. Ha rebut diferents reconeixements per la seva tasca d’integració laboral en els darrers anys.
  • Col·labora amb diverses entitats per a la integració laboral de persones amb discapacitat física i intel·lectual com La Fundació Carlos Martín, Psicopedagoia de l’Autisme i Transtorns Associats, Grup Cooperatiu TEB i la Fundació Juan XXIII.
  • Participa en sessions de sensibilització per informar dels beneficis de la normativa general sobre discapacitat (antiga LISMI) més enllà de complir amb una obligació legal.
  • Treballa per fomentar i sensibilitzar les persones per promocionar un consum més conscient, sostenible i regenerador per al planeta.