Saltar al contingut principal
Consell de Treball,
Econòmic i Social de Catalunya
Logo del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya

Inici > Serveis > L'Observatori de l'RSE > Experiències anteriors > Gosbi

Gosbi

Experiència de responsabilitat social

Perfil

Tipus d'organització

Empresa

Dimensió

Mitjana (de 50 a 249 treballadors/es)

Sector

Veterinari

Tipus d'experiència

Econòmica, Mediambiental, Social

Dades de l'empresa

Web de l'empresa

Accés al web

Activitat que desenvolupa

Alimentació d'animals de companyia

Nombre de treballadors/es

110

Documentació i resum

Memòria de sostenibilitat Gosbi 2021

Àmbit de bon govern:

  • Ha identificat 10 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) rellevants per al seu negoci i connectats amb la seva missió, i on pot contribuir amb els ODS 3, 5, 8, 9, 11, 12, 13, 15 i 17.
  • La responsabilitat social forma part de tota l’empresa i es troba de manera global en totes les seves activitats i processos.

Àmbit econòmic:

  • Pel que fa a la cadena de subministrament, escull empreses proveïdores locals per generar valor a la comunitat i reduir l’impacte ambiental del transport.
  • Tracta a les empreses proveïdores com a sòcies comercials, segons els principis i estàndards ètics sobre els quals l’empresa va ser construïda.
  • Dona suport al petit comerç i a les botigues de proximitat.
  • Aposta per un màrqueting i comunicació responsables.

Àmbit laboral i social:

  • Ha incrementat la seva plantilla en un 42%, un 34% de la qual són dones.
  • Aposta per la inclusió de persones en risc d’exclusió social i ha contractat persones majors de 55 anys, concretament un 26% de les noves incorporacions.
  • Té com a política de contractació la preferència de persones de la comarca o de comarques veïnes.
  • Creu fermament en la diversitat i a la seva seu hi ha més de 16 nacionalitats diferents.
  • Pel que fa a la conciliació de la seva plantilla, ha incorporat mesures de flexibilitat horària i ha facilitat el teletreball opcional en els casos que ha estat possible, de manera que s’han reduït desplaçaments innecessaris.
  • Aposta per la promoció d’hàbits saludables i ofereix beneficis socials.
  • Col·labora amb la seva clientela i la sensibilitza per un consum de proximitat.
  • Ha impulsat diverses iniciatives i campanyes per a la protecció i el respecte dels animals.