Inici > Serveis > L'Observatori de l'RSE > Experiències > Tramvia de la Regió Metropolitana de Barcelona
Tramvia de la Regió Metropolitana de Barcelona
Experiència de responsabilitat social
Perfil
Tipus d'organització
Empresa
Dimensió
Mitjana (de 50 a 249 treballadors/es)
Sector
Serveis
Tipus d'experiència
Econòmica, Mediambiental, Social
Dades de l'empresa
Web de l'empresa
Activitat que desenvolupa
Transport públic
Nombre de treballadors/es
230 persones treballadores
Documentació i resum
Àmbit econòmic
- Compromís intern, compromís amb els clients i usuaris, compromís amb la societat. Grups d’interès: administració, socis – accionistes, persones usuàries, mitjans de comunicació, treballadors i treballadores, empreses proveïdores, comunitat.
- Protocol de Prevenció de la corrupció en els negocis.
- Protocol de Prevenció de la corrupció en el marc de les relacions amb el sector públic.
- Protocol en matèria de relacions amb tercers.
- Protocol de prevenció de delictes contra la Hisenda Pública i la Seguretat Social i el Frau de Subvencions.
- Manual de Prevenció i Detecció de delictes en el marc de la Reforma del Codi Penal. També disposen d'un canal de denúncies.
Àmbit ambiental
- Protocol en matèria de gestió de riscos mediambientals.
- Realització d'accions de sensibilitat mediambiental i social (activitats educatives en torn el TRAM, els transport públic, la mobilitat, etc.).
- 100% de l'energia del TRAM prové de fonts renovables.
- Disposen d'un Pla per controlar el consum d’aigua.
- Planta fotovoltaica a les cotxeres.
- Disposen d'un Pla d’eficiència energètica des del 2013.
- Estalvi d’emissions contaminants i gestió de residus.
Àmbit social
- Fomenten la igualtat d’oportunitats. Disposen d'un Pla d’igualtat.
- Aposta per la igualtat salarial. Protocol d’igualtat i prohibició de tracte discriminatori.
- Sistema de Gestió de Seguretat i Salut: OHSAS 18001.
- Desenvolupen les competències i els recursos per garantir una bona execució de la feina (durant l’any 2023 s’han impartit 31,2 hores de formació, de mitjana, per persona treballadora).
- Fomenten una comunicació interna fluida.
- Inversió en diversos en projectes socials, entre els que destaquen: Sant Joan de Déu, Casal Cívic La Mina, Casal Infantil La Mina, Huella Solidaria, Cruyff Foundation, Creu Roja, Comunitat Sant Egidio, Banc de Sang i Teixits, Fundisoc, Carrera interescolar Besós-Maresme, Federació d’Associacions Gitanes de Catalunya, Escola de Futbol Sant Roc, Travessa Sant Joan Despí - Montserrat, Setmana de la Mobilitat del Baix Llobregat, Fira de Nadal de La Mina, Federació Catalana d’Entitats contra el Càncer, Caminada “Magic Line” O.H. Sant Joan de Déu, Fundació Esclerosi Múltiple, Associació Badalonina Kali Zor, Festa Major i Festa de Nadal de Sant Joan Despí, FUNDELA, Cursa CORREBLAU (autisme), Fundació Joan Miró, MNAC, Museu Picasso, Concurs “La TRAMa”, Macba, ArGO!nautes, SuperTRAM, TRAMeduca, el Banc d'Aliments de Catalunya i l'Hospital clínic.