Saltar al contingut principal
Consell de Treball,
Econòmic i Social de Catalunya
Logo del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya

Inici > Serveis > L'Observatori de l'RSE > Experiències > Tramvia de la Regió Metropolitana de Barcelona

Tramvia de la Regió Metropolitana de Barcelona

Experiència de responsabilitat social

Perfil

Tipus d'organització

Empresa

Dimensió

Mitjana (de 50 a 249 treballadors/es)

Sector

Serveis

Tipus d'experiència

Econòmica, Mediambiental, Social

Dades de l'empresa

Web de l'empresa

Accés al web

Activitat que desenvolupa

Transport públic

Nombre de treballadors/es

237 persones treballadores

Documentació i resum

Resum

Memòria RSE TRAM 2020

Àmbit econòmic

  • Compromís intern, compromís amb els clients i usuaris, compromís amb la societat. Grups d’interès: administració, socis – accionistes, persones usuàries, mitjans de comunicació, treballadors i treballadores, empreses proveïdores, comunitat.
  • Protocol de Prevenció de la corrupció en els negocis.
  • Protocol de Prevenció de la corrupció en el marc de les relacions amb el sector públic.
  • Protocol en matèria de relacions amb tercers.
  • Protocol de prevenció de delictes contra la Hisenda Pública i la Seguretat Social i el Frau de Subvencions.
  • Manual de Prevenció i Detecció de delictes en el marc de la Reforma del Codi Penal. També disposen d'un canal de denúncies.

Àmbit ambiental

  • Protocol en matèria de gestió de riscos mediambientals.
  • Realització d'accions de sensibilitat mediambiental i social (activitats educatives en torn el TRAM, els transport públic, la mobilitat, etc.).
  • 100% de l'energia del TRAM prové de fonts renovables.
  • Disposen d'un Pla per controlar el consum d’aigua.
  • Planta fotovoltaica a les cotxeres.
  • Disposen d'un Pla d’eficiència energètica des del 2013.
  • Estalvi d’emissions contaminants i gestió de residus.

Àmbit social

  • Fomenten la igualtat d’oportunitats. Disposen d'un Pla d’igualtat.
  • Aposta per la igualtat salarial. Protocol d’igualtat i prohibició de tracte discriminatori.
  • Sistema de Gestió de Seguretat i Salut: OHSAS 18001.
  • Desenvolupen les competències i els recursos per garantir una bona execució de la feina (durant l’any 2020 s’han impartit 4.892 hores de formació).
  • Fomenten una comunicació interna fluida.
  • Inversió de 209.425 € en projectes socials durant el 2020. Entre els que destaquen: Sant Joan de Déu, Casal Cívic La Mina, Casal Infantil La Mina, Huella Solidaria, Cruyff Foundation, Creu Roja, Comunitat Sant Egidio, Banc de Sang i Teixits, Fundisoc, Carrera interescolar Besós-Maresme, Federació d’Associacions Gitanes de Catalunya, Escola de Futbol Sant Roc, Travessa Sant Joan Despí - Montserrat, Setmana de la Mobilitat del Baix Llobregat, Fira de Nadal de La Mina, Federació Catalana d’Entitats contra el Càncer, Caminada “Magic Line” O.H. Sant Joan de Déu, Fundació Esclerosi Múltiple, Associació Badalonina Kali Zor, Festa Major i Festa de Nadal de Sant Joan Despí, FUNDELA, Cursa CORREBLAU (autisme), Fundació Joan Miró, MNAC, Museu Picasso, Concurs “La TRAMa”, Macba, ArGO!nautes, SuperTRAM, TRAMeduca, el Banc d'Aliments de Catalunya i l'Hospital clínic.