Inici > Serveis > L'Observatori de l'RSE > Experiències > Fundació Ared
Fundació Ared
Experiència de responsabilitat social
Perfil
Tipus d'organització
Fundació
Dimensió
Mitjana (de 50 a 249 treballadors/es)
Sector
Serveis
Tipus d'experiència
Econòmica, Mediambiental, Social
Dades de l'empresa
Web de l'empresa
Activitat que desenvolupa
Acompanyament de persones que es troben en situacions de vulnerabilitat
Facturació
4.958.797 euros
Documentació i resum
Memòria d'activitats Fundació Ared 2022
Balanç social Fundació Ared 2021
Àmbit de bon govern
Balanç social Fundació Ared 2021
Àmbit de bon govern
- En l’àmbit de l’anticorrupció, la Fundació té instaurades mesures per identificar riscos, implementar polítiques i pràctiques que evitin que es produeixi l’abús de poder per obtenir un benefici privat (exemplaritat del lideratge, formació, motivació, etc.).
- Els comptes anuals i les memòries de la Fundació, a més d’estar auditades externament, estan disponibles públicament.
- Han implementat un Sistema Integral de Gestió (SIG) de Qualitat (ISO 9001:2015), que es complementa amb la gestió de prevenció de riscos laborals i amb el compliment de la llei de protecció de dades de caràcter personal, que ha ajudat a fomentar la transparència i a estructurar la gestió.
- És una entitat especialment compromesa en comunicar d’una forma clara el seu objectiu i els valors socials que defensa. A la seva pàgina web presenta l’origen dels seus fons i especifica en quin percentatge són públics, privats o propis. Així mateix també comunica amb percentatges la destinació d’aquests fons.
- Una font importat d’ingressos de la Fundació prové de les donacions i col·laboracions amb empreses. Per a Ared és important que siguin organitzacions amb sensibilitat i consciència social que comparteixen els valors de la Fundació i així està establert per normativa interna.
- Promou la responsabilitat social en la cadena de valor a través de la seva política de compra ètica i socialment responsable. Es promou la compra de productes alimentaris de proximitat i de proveïdors que proveeixin d’aquest tipus de productes.
- La Fundació compta amb un gestor per incrementar l’eficiència en la gestió de la clientela. Dona especial importància a la relació amb la clientela a través de serveis d’atenció, suport i resolució de queixes; anàlisi de satisfacció de la clientela, certificats de garanties; suport tècnic i facilitats per a la devolució, la reparació i el manteniment. S’envien enquestes de satisfacció a la clientela i es manté una comunicació per correu electrònic per identificar queixes i buscar solucions.
- Disposen de criteris d’avaluació amb els proveïdors, tant per la seva selecció com pel seu seguiment. La fundació aplica criteris de compra responsable en la selecció de proveïdors.
- S’ha fet un estudi de l’electricitat per conèixer el nivell de consum i s’ha substituït les bombetes per LED de baix consum.
- Es promou la política de paper zero evitant imprimir documents.
- L’empresa de càtering recicla tots els residus adequadament i es contracta un servei de recollida d’olis utilitzats.
- La Fundació potencia l’economia circular i evita el malbaratament d’aliments mitjançant la donació del menjar sobrant als alumnes en paquets.
- Els preocupa també la traçabilitat dels aliments i comuniquen als seus clients l'origen dels productes i quina és l'empresa proveïdora.
- Desenvolupament de un pla de formació en atenció a la diversitat, la igualtat i per a una vida lliure de violència cap a les dones.
- Creació d'un canal segur per a poder alertar de casos de violència masclista per a les persones ateses i per al personal tècnic.
- Flexibilitat horària d’entrada i sortida i des de la pandèmia el teletreball. Tot el personal de la Fundació té flexibilitat a l’hora d’entrar i sortir de la jornada laboral.
- Participa de forma directa en xarxes de treball per fomentar la col·laboració i les sinèrgies amb altres entitats i amb l’Administració pública.
- La Fundació participa activament en entitats com: Entitats catalanes d’acció social – ECAS, Coordinadora Catalana de Fundacions, Taula de Participació Social de Catalunya, Voluntaris.cat, etc.