Inici > Serveis > L'Observatori de l'RSE > Experiències > SCIAS – Hospital de Barcelona
SCIAS – Hospital de Barcelona
Experiència de responsabilitat social
Perfil
Tipus d'organització
Empresa d'Economia Social
Dimensió
Gran (250 treballadors/es o més)
Sector
Salut
Tipus d'experiència
Econòmica, Mediambiental, Social
Dades de l'empresa
Web de l'empresa
Activitat que desenvolupa
Serveis i atenció sanitària
Nombre de treballadors/es
896 persones treballadores (820 socis/sòcies de treball)
Facturació
73.661.835€
Documentació i resum
Memòria RSE - SCIAS Hospital de BCN 2022
Àmbit econòmic
- El model de gestió econòmica es basa en el seu codi ètic assistencial basat en la forma de gestió en l'atenció a les persones i en la seva relació amb tots els grups d'interès: clients-usuaris-socis de consum, socis de treball, proveïdors i societat en general.
- Gestiona els aspectes de la Salut i la seguretat laboral a través del Comitè de Seguretat i Salut, del Servei de Prevenció de Riscos Laborals, de les auditories normatives i les internes i altres grups de treball com la comissió d'infeccions, el comitè de residus, etc.
Àmbit ambiental
- Certificacions ISO a diferents processos: Hostaleria, Atenció a l’usuari, Prevenció, Distribució de Magatzems, Esterilització i Servei de Manteniment.
- Accions de reducció d’energia i d’estalvi sobre l’enllumenat i noves instal·lacions d’aire acondicionat, entre altres.
- Utilitza algun dels estàndards de referència per a la integració de la responsabilitat social en la gestió empresarial.
Àmbit laboral i social
- Pla d'Igualtat des de l'any 2010, que fomenta la igualtat d'oportunitats, amb una cultura no discriminatòria entre el personal soci de treball i la conciliació de la vida laboral i familiar (faciliten jubilacions anticipades, possibilitats de reduir jornada per a treballadors +45 anys, facilitat en la realització de canvis interpersonals i en la realització fraccionada de les vacances).
- Acompliment de la LISMI, amb persones amb algun tipus de discapacitat i amb col·laboració amb CET’s en les tasques de manteniment del jardí i neteja de zones no assistencials, destrucció confidencial de documentació, aprovisionament de material informàtic, d'aliments i d’objectes de regal en venda per a la botiga de l'Hospital, entre altres.
- Servei d'atenció al personal que dona resposta directa i de forma individualitzada a les consultes d'àmbit laboral. I un Consell Social que canalitza els assumptes col·lectius.
- Durant el 2022 es van realitzar 9.390 hores de formació.
- L'any 2022 es van fer donacions a diverses organitzacions com la Creu Roja o el Banc d'Aliments.